Videók
Nem akarod szétbontani a motorod egy kormolódó gyertya miatt? Az egyik diagnosztikai eljárás a veszteségmérés!
A veszteségmérés tulajdonképpen a kompressziómérés reciproka, itt nem a dugattyú által összenyomott levegő nyomását mérjük, hanem levegőt nyomunk be a zárt égéstérbe, és figyeljük az elszökő levegő útját és mennyiségét.
Kompresszió méréssel nem tudjuk meg, hogy a henger-dugattyú párossal, vagy inkább a szelepekkel van probléma. Veszteségméréssel ez is kideríthető! A henger kopása keresztirányban egy asszimetrikus ellipszisre, hosszan elvágva egy hordóra hasonlít. Veszteségméréssel ezeket a kopásokat is ki lehet mutatni. A felső holtpontban a dugattyúkopásra utaló jeleket is megfigyelhetünk, tehát a motorblokk megbontása előtt érdemes ezzel a módszerrel feltérképezni a motor állapotát, így reálisabban számolhatunk a javítás költségeivel. Ezt láthatjuk a következő videón:
Beszéljünk a karburátorszinkronról!
A karburátorszinkronról sokan azt gondolják megoldást jelent minden problémára. A következő videóval bemutatom mit is csinál a motorszerelő amikor felteszi a pontot az i-re a szinkronnal: